onsdag 19 mars 2008

Det tar tid mellan mina inlägg... Det är inte bra. Men ibland kommer livet och vardagen före allt annat. Livet händer oss var dag och det måste vi bli bättre att ta vara på. Jag tar ganska mycket saker för givet. Framför allt livet. Vi tror kanske att vi har all tid i världen på oss men imorgon kan det vara slut. Min farbror och vän Thomas, dog för en månad sen imorgon, bara 28 år gammal. Han bara dog. Det var inte väntat. Han togs bort från våra liv över en natt. Hans nummer ligger fortfarande i min mobil som vanligt, men nu går det inte att skicka det där smset.

Ofta kommer jag på mig själv att jag tänker att jag ska ringa en vän, men sen tänker jag att jag gör det sen. Vadå sen? Kanske det inte finns något sen. Det vi endast vet med säkerhet är att vi ska dö. Vi vet bara inte när. Kanske är det idag, om en vecka eller om 50 år.? Men en sak som jag måste bli bättre på är att jag måste börja tänka mer på vad jag vill göra i livet, och göra det, innan det är för sent...

Inga kommentarer: