söndag 6 januari 2008

Ett besök som alltid innebär någonting roligt på alla sätt och vis

Kontrabok och lyckta eller är det urnans nya plats? Har inte bestämt det än...






Var hem till min Mormor och Morfar förra veckan. Där hittar man alltid fina gamla saker som jag mer än gärna får ta hem. Sen så får man ju alltid något gått att fika och så kramas vi. Ja det är mysigt. Jag fick en gammal bok av min Morfar som hans mamma, Mia Sjökvist hade. Det är en Kontrabok som är från 1940-talet, under krigsåren. Den ligger nu i mitt kök, så om man inte har något bättre för sig så kan man i den få en upplysning om att jäst endast kostade 5 öre då.

2 kommentarer:

Jonna sa...

Vad fiiint :-)

Ulli sa...

Hejsan!
Jag tycker det ser fint ut med lykta och kontrabok. Urnan är fin också, men om man ska välja.

Ha en fortsatt trevlig kväll1
Ulli